Followers

Keperluan Untuk Mendaftarkan diri sebagai Ahli Wataniah

SALAM skuad!
PERHATIAN! kepada semua student MICET yg berminat untuk menganggotai ASKAR WATANIAH, dan layak untuk menjadi sebahagian dari kami, sila berjumpa Noraidayu Idris atau Muhamad Haffiz Sahrum.

Untuk mempercepatkan permohonan,sila sediakan:-
-4 salinan ic
-4 salinan surat beranak
-4 salinan sijil SPM
-4 salinan sijil berhenti sekolah
-4 salinan statement akaun bank (Cimb,BSN,Maybank or Affinbank)/ salinan buku bank
-4 gambar bersaiz pasport.

Penyertaan anda dialu-alukan oleh kami..
Sekian ,terima kasih!


Thursday, November 4, 2010

Komando negara Jiran!



Assalamualaikum squad!

Entry Khas kali ini menunjukkan bagaimana skuad elit negara jiran kita iaitu Komando negara Thailand melatih bakal-bakal pasukan komando mereka. Latihan Asas Komando yang dijalankan ini menyerupai latihan komando di Malaysia yang mana Pasukan Gerak Khas kita terdiri daripada 11GGK, Rejimen 21 dan 22 Komando penah melalui latihan sepeerti ini sebelum dipakaikan Beret Hijau dan Benet Komando sebagai simbolik bergelar KOMANDO.

Latihan ini menyerupai Komando Malaysia, mungkin latihan komando kita lebih keras?? Kita sendiri tidak dapat membayangkan bagaimana bentuk latihan komando Malaysia, terlalu SULIT untuk ditayangkan tetapi apa yang anda lihat selepas ini,bukan lah satu seksaan kepada mereka, ianya berbentuk latihan demi menjaga Kerahsian negara dari musuh negara. 

Sebelum anda saksikan antara gambar2 yang berjaya kami ambil ini, sama-sama kita renungkan dan menilai sendiri bagaimana jasa seorang askar lebih-lebih lagi pasukan elit ini sanggup menempuh latihan keras, dan seperti satuseksaan semasa latihan demi mempertahankan tanah air kita.































 Apa pesanan KOMANDO kepada anda yang ingin menyertainya????


" Kedatanganmu Tidak diundang, Jika ragu Sila Pulang"

No comments:

Post a Comment

Kawad Formasi selaku 2 Pengawal(KADAR)